d a n i e l a l o u i s e

självförtroendet

Publicerad 2014-07-25 15:44:00 i Mixed,

Tycker det är lite läskigt det där här med självförtroende. Självföretroende är som det låter själv-förtroende, det gäller att ha förtroende till sig själv, alltså tro på sig själv. Jag tror att majoriteten av all sjönkande självförtroende uppstår av att framförallt tjejer jämnför sig alldelse för mycket med andra och varandra. Önskar att man hade det där fina leendet, långa ögonfransarna, långa lena håret, smala midjan, tighta asset, stora bröst, dyraste väskan på nk och dom coolaste kompisarna i staden. Men jag kan lova er att tillochmed den tjejen som har allt det där, också har något komplex också står framför spegel och tex undrar varför hon har ansiktet fullt med finnar då och då. Men det är det vi måste inse, vi alla är olika. Vi alla ser olika ut. Jag kan gå från att ha världens bästa självförtroendet ena dagen och nästa vill jag bara låsa mig inne på mitt rum och inte göra någonting. Det är faktiskt okej att ha bra självförtroende, i lagom mängd såklart.  

• Titta dig själv i spegel och säg minst 3 saker på dig själv som du gillar
• Unna dig själv ibland, köp den där klänningen som får dig att se sexy as fuck ut
• LE! Ett leende är det finaste du någonsin kommer kunna bära
• Och sist men inte minst, även fast jag vet hur svårt det är jämnför dig inte med andra och låt inte en finne eller två förstöra din dag. 

 

Kommentarer

Postat av: Serena

Publicerad 2014-07-25 19:50:06

Bästa jag läst på länge!

Postat av: Felicia

Publicerad 2014-07-27 02:24:50

Sjukt bra skrivet!

Postat av: Saga

Publicerad 2014-07-27 12:04:56

Åh vad bra skrivet!

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-08-01 16:36:13

HAHAHAHAHAHA
Nicole Falciani har härmat ditt inlägg exakt, omg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela