d a n i e l a l o u i s e

tips: your skin/face

Publicerad 2013-09-02 10:00:00 i Tips,

skinn/face
 
 
1. Hitta ett smink som är bra för din hy. Det är jätte viktigt för huden att kunna andas under dagarna. Därför vill jag särsklit tipsa som bareMinerals som jag använt mig av ett bra tag. Det är ett puder som är jätte bra för din hy i ansiktet, dessutom känner man inte av att man har smink i ansiktet som man kan gör om man tex har fondation, eller andra slags puder. Man kan köpa ett ''get started kit'' för ungefär 700kr tror jag och i det kitet får man 4 olika puder och 3 borstar tror jag att det är. Jag fick mitt smink i julas och jag har fortfaranda massa kvar, så priset är helt klart värt det!
 
2. Proactive, bekämpar fet och finnig hy! Inget jag själv användt men jag har hört mycket gott om dessa prokukter. Första flaskan rengör ditt ansikte, andra flaskan fräschar upp från djupet och den tredje flaskan förhindrar nya finnar. Man tar alltså alla dessa prodkuter efter varandra. 
 
3. Den första blåa nivea flaskan är ett borttagnings medel för maskaran. Tycker den är jätte bra, man behöver bara ta ytterst lite på en pad, dutta på ögat och allt försvinner. Hatar nämnligen andra bortagningsmedel som inte tar bort allt och så är man ändå svart under ögonen när man vaknar på morgonen. Så denna tipsar jag om absolut! Sedan läppsylet, åhh heaven. Har med mig det över allt, alltid en saver när man är torr om läpparna. Köper alltid den rosa för den ger så fin rosa ton på läpparna hehe.
 
4. Primer! Smörjer/sprutar man på ansiket med innan man tar sitt smink. Primern gör så att sminket håller sig hela dagen. Funkar jätte bra verkligen! Dock viktigt att inte ta för mycket, då finns risken att man blir fet i ansiket. Glömde nämna det man man får med en primer i ''get startef kit'' av bareMinerals.
 
5. Neutrogenas oil-fre moisturiser (inte den på bilden, den fanns inte på polyvore). Den har jag börjat ta både morogn och kväll nu efter jag kom hem från Spainen senast så blev min hy förskräcklig och jag märker verkligen vilken skillnad det blir! Den är så bra verkligen. Vet inte riktigt dens funktioner, men alla mina små röda fläckar, blämmor, plitor, finnar, proer och allt vad det kan vara försvinner! Mitt bästa tips til er tjejer och killar!

Kommentarer

Postat av: C-J

Publicerad 2013-09-02 13:59:29

Hur är Proactive jämfört med Clearasil Daily Care (eller vad den nu heter - den där pumptvålen för typ 45 kr)? För mig funkar iaf Clearasilen superbra <3 hade testat olika ansiktstvättar innan just den Clearasilen men ingen (inkl annat från Clearasil) funkade bra alls... Aldrig testat Proactive än ^^

Postat av: Louise

Publicerad 2013-09-02 20:31:33

Vad heter bare minerals pudret du använder dig av? Medium beige eller typ medium tan? Har du solpuder på det också? Grym blogg, kram!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela