d a n i e l a l o u i s e

Frågor om spanien

Publicerad 2013-08-11 16:26:37 i A/Q, Mixed,

Jag får ofta frågor om vem jag bor hos, vilka jag är här med, om jag har spanska vänner, hur jag lärt mig språket och 100 frågor till. Tänkte att jag kunde sammanfatta allt! Har ni mer frågor eller tycker jag glömt att svara på något är det bara till att kommentera!
 
Jag bor iallafall hos min mormor och morfar som har ett hus 50 meter från havet! Huset har dom haft i snart 5 år tror jag och innan det bodde vi på hotell hela sommrarna, så det va på tiden att dom skaffade hus! Iallfall så bor dom en bit utanför Malaga. Vi har varit på samma strand sen jag föddes, så jag känner alla som jobbar på alla resturanger, små butiker, alla som jobbar på hotellet vi bott på i alla år osv. Verkligen hur kul som helst! Annars har dom bott i Cordoba sen jag föddes, dom har fortfarande kvar huset där, så dit åker vi då och då! Jag har kunnat flytande spanska sen jag var liten, så det har bara kommit naturligt! När jag var yngre 6-9 år så åkte jag hit varje lov, men nu är jag bara här på sommrarna och ibland på vintern. Jag pratar inte spanska hemma i sverige, skulle aldrig kunna tänka mig att föra en spansk konversation med min mamma tex, så jag talar ju bara språket när jag är här nere, så det brukar ta någon dag för mig att komma igång med att bara prata på osv...
 
Just denna gången åkte jag ner hit själv dvs utan min familj. Det gör mig ingenting, tycker nästan det är liite roligare att vara här alone. Ja, jag har några vänner här, min närmaste är en som heter Maria! Hon är verkligen genomsnäll. Ni har sett henne i någon video jag la upp här förra året! Det är så himla kul för i sommras fick jag reda på att alla mina friendos här läser min blogg, hade verkligen ingen aning om det! Träffade en av Marias kompisar igår och hon sa att hon och några av hennes vänner också brukar kika in på min blogg! Blev jätte glad verkligen :) Ni brukar även fråga vem det är som tar kort på mig här och det är oftast Alicia min syster, någon kompis eller mormor hehe.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-08-11 18:39:25

Kan du inte visa lite mera bilder? På vännerna och så

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela